dinsdag, november 23, 2004

De Week (van 23-11-04)

*A Tribe Called Quest - Low End Theory
Volgens een of ander blad, Entertainment Weekly zie ik nu, is dit een van de 25 beste hiphopplaten aller tijden. Wrong! Zeg ik dan. Midnight Marauders is vele malen beter. Daarop is veel meer variatie te horen en dus verveelt het niet. Low End Theory daarentegen heeft geen echte uitschieters. Het heeft allemaal wel kwaliteit en Q-Tip is een superieure rapper, maar toch.

*Arthur Russell - Calling Out Of Context
Vermakelijk, maar niet meer dan dat. Ik zie nog geen reden om deze man aan de vergetelheid te onttrekken.

*Jandek - Chair Beside A Window
Niet alleen deze, vele andere Jandek platen hebben ook een draaibeurt gehad. Dit is wel een van zijn beste werkjes. Nancy sings is als een paradijselijk plekje in deze huiskamerhel. Jammer dat Jandek op dat nummer niet met Nancy meezingt, zou ook wel eens verrassend goed kunnen uitpakken.
Deze week ook mijn 1e soulseek ban te pakken. Ik vond iemand die het HELE oeuvre van Jandek in zijn bezit had. Ik klik enthousiast 20 platen aan die ik nog niet heb.. Oeps!

*Obi - Diceman Lopez
Een, eh, groeiplaatje. Jawel! Als je me gister had gevraagd wat ik ervan vond had ik 'm gekraakt, maar na wat luisterbeurten vandaag ben ik Diceman Lopez wat meer gaan waarderen. Vooral de 2e helft en dan met name Sleep Well Dear Friend.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik moet nog steeds die Jandek een keer goed gaan beluisteren. Ik lees nu toch wel steeds vaker erg positieve dingen over de man.

Thijs

7:46 p.m.  
Blogger Ludo said...

Je weet me te vinden op Soulseek. :)

Op de Jandek list discussieert men nu of je je vriendinnetje moet dumpen als ze Jandek niks vindt.. Haha. Ik vrees dat het lastig zal zijn een meiske te vinden die Jandek kan waarderen.

9:34 a.m.  

Een reactie posten

<< Home