dinsdag, december 07, 2004

De Week (van 7-12-04)

*Okkervil River - Sleep & Wake-Up Songs
Een ep met de post gebracht door de stiekeme Canadezen. Zoals gewoonlijk heeft Okkervil wat draaibeurtjes nodig, maar daarna zijn de oren gewend en is het genieten. Met uitzondering van I Have Seen The World Of Dreams, want daarin is er sprake van een paar noten plagiaat. Alleen ik kan er niet meer opkomen waar het me aan doet denken. Beste nummer is No Hidden Track waar ze een Big John Shaftje plaatsen. Dat kunnen ze heel goed, bewezen ze ook al op hun laatste reguliere album. Het nieuwe Okkervil River album komt trouwens in april eraan.
Okkervil River blijft DE band van 2004. (Ik ontdekte ze te laat helaas..)

*Julie Doiron - Goodnight Nobody
HEEL, HEEL veel draaibeurten. Het is een Doiron weekje. Voorzichtig ook wat ander werk aan het beluisteren. Wat een emotionele plaat. Heerlijk gezongen. Zelfs vals smelt ik nog.

De Sint kwam langs en bracht:
*Nick Drake - Pink Moon
Geremasterd en al. De beste plaat ooit. Kan eindelijk mijn grijsgedraaide cdr ervan de deur uit.

*Nick Drake - Five Leaves Left
Bryter Layter had ik al, dus nu is alles compleet. Het meeste kende ik natuurlijk al maar Man In A Shed is nieuw. Heerlijke contrabas zit daarin. Respect voor Danny Thompson.
Slotnummer Saturday Sun is Nick die cocktailjazz met heel veel klasse doet.

*Tom Waits - Small Change
Geen Closing Time helaas. Wel goed natuurlijk. Wat meer van zijn latere gekte en natuurlijk Piano Has Been Drinking en Tom Traubert's Blues.

*Best Of Burt Bacharach LP
De Sint bracht niet alleen cd's maar ook een hele mooie antieke platenkoffer. Daarin zat deze langspeler. Rita Reys, Chris Hinze, Wim Overgaauw en Louis Van Dyke doen Bacharach. Cheesy maar briljant natuurlijk. Vooral Rita Reys zingt zo foutloos dat ik er de kriebels van krijg.
Er zat trouwens nog een lp in die koffer.. Uit mijn hoofd: Zanfir - Candlelight Classics. Panfluitmuziek ofzo.. Nog niet durven luisteren. Voer voor de sampler waarschijnlijk, als ik die had.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

van Julie Doiron blijft voor mij het album Heart & Crime onovertroffen. het grotendeels in het Frans gezongen Desormais is ook niet verkeerd met Le Piano als persoonlijke favoriet o.a. vanwege de erg mooie (en ondanks het Frans zeer goed te volgen) tekst.

groeten van Vido

10:59 a.m.  

Een reactie posten

<< Home