dinsdag, augustus 30, 2005

De Week (van 30-08-05)

*Admiral Freebee - Songs
*Ben Folds - Song For Silverman
*Gorki - Eindelijk Vakantie!
*Kanye West - Late Registration
*Mocky - Are + Be
*The Orange Peels - Circling The Sun
*Whitey - The Light At The End Of The Tunnel Is A Train
Een hele hoop, maar vrolijk werd ik er niet van. Misschien moet ik ook wel een blogpauze houden. (Meeloper!) Een halve pauze dan maar deze week, want we razen er even doorheen.
Admiral Freebee en Ben Folds luisterde ik alleen omdat ze nu eenmaal op mijn "nog-te-luisteren-lijstje" stonden. Snel vergeten.
Voor Gorki was ik kennelijk niet in de stemming deze week. De productie (te wave-rig) en instrumentatie (te electronisch, hangt met het voorgaande samen) van Eindelijk Vakantie! bevielen me niet. Dan liever de laatste 2 rockende platen of het akoestische Boterhammen. Kanye lijkt wat van zijn melancholie verloren te hebben. Logisch misschien, na 10 Grammy's. Die diamantensingle is uitstekend, dat wel.
Mocky heeft 2 goede singles, die allebei een geweldige beat hebben. Knispergave audio. Ook heeft hij een hoop hippe vriendjes als Jamie Lidell en Feist, maar het overgrote deel van de nummers op Are + Be is helaas een rommeltje.
The Orange Peels hadden de (the) Thrills van dit jaar kunnen zijn, maar het is nu wat aan de late kant.
Whitey maakt rockende dance, echter niet zo goed als Tom Vek, wiens debuutplaat ik af en toe met plezier opzet.
(Misschien moet ik een NTI schrijverscursus volgen om die eeuwige maar/echter vergelijkingen eens kwijt te raken..)

*The White Stripes - Get Behind Me Satan
Het enige lichtpuntje deze week is de nieuwe clip van the White Stripes. Wat is Meg White verrassend mooi! Clip van het jaar. Wel exemplarisch, komt die clip toevallig langs terwijl ik met zusje naar de tv kijk.. Wil ik over het bovenstaande een opmerking maken, is mijn zusje me voor. Dat is toch een mooi aspect van vrouw zijn, omgekeerd zie ik het niet snel gebeuren. Patriarchale samenlevingen..