dinsdag, juni 14, 2005

De Week (van 14-06-05)

*New Order - Waiting for the Sirens' Call
Ach, het is en blijft slappe soep, ook op cd. Zelfs Krafty kan me niet meer bekoren, ik verveel me elke keer halverwege het nummer alweer.

*F.S. Blumm - Zweite Meer
Dit werkje klinkt alsof Blumm heeft bedacht maar eens een nieuwe soundtrack voor Eternal Sunhine on the Spotless Mind te schrijven. Ik hoor er in elk geval de hele tijd de soundtrack van Jon Brion in terug. Toch de leukste plaat van de week, want het is met stijl gemaakte muzak. Mooie warme geluiden. Misschien hadden er net wat meer up-tempo dingetjes op moeten staan om een zekere eentonigheid te vermijden.

*Art Brut - Bang Bang Rock and Roll
*Common - Be
*The Coral - The Invisible Invasion
*Roisin Murphy - Ruby Blue
*Nile - Annihilation of the Wicked
*Turin Brakes - Jackinabox

Ja het was weer eens een extensief luisterweekje. Lekker plaatjes afserveren. De ideale hobby bij chagrijn. Niet echt stijlvol van mijn kant, maar goed. Van dit waanzinnige rijtje komen hier wat bevindingen. Common & Roisin Murphy vielen, na al die juichrecensies, verschrikkelijk tegen. Vooral de beats op die Common plaat: wat een drama. Wat betreft Murphy houd ik een slag om de arm. Wie weet zit er ergens in die plaat nog een restje funk verstopt, wat meerdere luisterbeurten nodig heeft om gevonden te worden. Probleem is dat ik die extra luisterbeurten waarschijnlijk niet ga geven.
Van Turin Brakes vroeg ik me af waarom ik dit nog beluisterde. Puur uit gewoonte omdat je 1 plaat van die gasten in de kast hebt staan? Tragisch.
Art Brut en The Coral komen wel met leuke plaatjes. Emily Kane deed me terugdenken aan mijn eigen vriendinnetje van bijna 10 jaar terug, Google gaf 0(!) hits op haar naam. Tragisch part deux. Ook leuk om mee te bassen trouwens, dat Emily Kane.
The Coral blijven goed in vrolijke deuntjes.
Even zien wat blijft er nog over.. Oh ja Nile. Ik heb niks met deathmetal, maar aangezien deze metalplaat op oude Arabische muziek scheen te zijn gebaseerd moest ik 'm toch even horen. Welnu de Arabische invloeden blijven wat aan de oppervlakte helaas. (Bij herbestudering van de Oor-recensie werd dat ook wel vermeld) Toch jammer. Het leek me wel een waanzinnig gave combinatie: deathmetal met allerlei Arabische instrumenten die keihard soleren over Arabische toonladders, etc. etc.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Het akelige aan die Art Brut is wel dat de beste nummers (IMHO dan - Emily Kane was mij in ieder geval niet bijzonder opgevallen) nieuwe versies waren van eerdere singles.

11:46 p.m.  
Blogger Ludo said...

zolang ze nog niet eerder op een regulier album zijn verschijnen moet dat wel kunnen.

Naast Emily Kane vind ik eigenlijk de hele opening van de plaat goed. *Formed a Band, *My Little Brother & *Emily Kane
Daarna wordt het wat flauw. (De teksten blijven wel leuk natuurlijk)

9:18 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

"My Little Brother" was de B-kant van "Modern Art" ;-)

"Bad Weekend" was de B-kant van "Formed A Band", trouwens, en van alle nummers die op single zijn verschenen vind ik de album-versies beduidend minder.

Het enige leuke "nieuwe" nummer is "Good Weekend"

vinnik.

1:49 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik vond die beat van The Corner van common best meevallen. Nu mag ik de beats van Kanye ook wel, maar is de rest echt zo gaar?

2:10 p.m.  
Blogger Ludo said...

download 't maar zou ik zeggen.. het was mij allemaal te simpel en ook al geen MOOI geluid.

8:25 p.m.  

Een reactie posten

<< Home