maandag, juli 18, 2005

Burn the Sunshine: Afrikaanse Zomerrokjes

Van het weekend gepost, dus hij zal vandaag wel bij persoon X in de bus vallen.

1. The Frames - Rent Day Blues
2. Joe Strummer & The Mescaleros - Johnny Appleseed
3. The Avalanches - Since I Left You
4. Merry Pierce - Things Were Looking Good That Night
5. Blur - Out Of Time
6. Mali Music - Bamako City
7. Mali Music - Niger
8. Salif Keita - Moussoldu
9. Shana People - Taireva (Field recording door Paul Berliner)
10. Burt Bacharach - Pacific Coast Highway
11. The Beach Boys - Busy Doin' Nothin'
12. Flip Kowlier - In 't Park
13. Kings Of Convenience - Summer On The Westhill
14. Julies Moron - To All Sleeping Daughters
15. Nick Drake - Saturday Sun

Ik ben erg tevreden over deze mix. Ja, het is echt een mix deze keer, alles is op amateuristische wijze aan elkaar geplakt. Sommige overgangen zijn wel ok (van Moron naar Drake) de meeste zijn erg klunzig.. We beginnen met het enige foutje van de compilatie. Ik wilde er eigenlijk een ander live-nummer van The Frames opgooien, ben kwijt hoe het heet, het publiek scandeert daarin: Celebrate good times come on! Leek me wel bij de zomer passen. Daarna krijgen we 2 echte zomerkrakers: Johnny Appleseed en Since I Left You. Een goede compilatie kan niet zonder Merry Pierce. Het hele album Beach, Blanket, Bingo... ademt zomer, maar in dit nummer worden grenzen gepasseerd om in Rome te belanden. Na Merry Pierce begint het Afrikaanse gedeelte. (vandaar ook de flauwe titel..) Vroegah op vakantie draaiden we in de Skoda een bandje met Mali Music en Salif Keita. Mijn pa had zelf boxen in de Skoda gemonteerd en die boxen hadden BASS. We trilden door de auto..
Met Bacharach en The Beach Boys verlaten we Afrika via Brazilië en dan volgt mijn favoriete gedeelte: de melancholische zomer. Denkend aan hoe we vroeger in het park voetbalden, terwijl het onweer losbarstte. De storm in To All Sleeping Daughters gaat langzaam over in de ultieme wijsheid: na zaterdagsche vrolijkheid komt op zondag weer gewoon regen.

5 Comments:

Blogger Nicole said...

Ok, je houdt zo te zien o.a. ook wel van Britse bandjes? Mooi! Ik ga proberen een fijn zonnig cd-tje voor je in elkaar te knutselen met hier en daar een Brits bandje, Frans bandje, oud bandje, oud, maar in de remix en meer. :)

8:25 p.m.  
Blogger Ludo said...

ah dat wordt britpop galore. :)
ik ben benieuwd.

9:01 p.m.  
Blogger Nicole said...

Het valt uiteindelijk dan toch nog mee met het hoge Britpop gehalte. Woens- of donderdag ploft het cd-tje op je deurmat.

10:30 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hallo Ludo,
Teneerste de cdtje is aangekomen. Dankjewel!
Mijn eerste indruk: aaaargggh, afrikaans getrommel! Wereldwinkel! giro 555! Het zal toch niet? Maar dat was eigenlijk alleen gebaseerd op de titel. Ik werd al rustiger toen ik de tracklist las. oef.

Tijdens het maken van een goeie bak lasagne heb ik 'm geluisterd en heb mijn eerste echte mening gevormd: mooi! Het thema is inderdaad lekker zomers.
Het loopt allemaal erg lekker. Persoonlijk hou ik wel van een beetje avontuur op de set en dat heeft het: totaal verschillende zaken klinken haast logisch na elkaar en dat hoor ik graag. Zitten mutsen of een overgangetje gelukt is of niet, doet niet terzake. Je missie is geslaagd.

Ik rij geen Skoda dus dat stukje Afrika is (nog) niet echt aan me besteed maar in ieder geval bedankt voor het verbreden van mijn spectrum! Dat had ik wel weer eens nodig.
Overigens mijn zomerplaatje (de tracklist althans) staat intussen op de Subjectivisten site. Kijk maar of jij daar iets leuk in gevonden zou hebben.

Groet!

Fons

8:08 p.m.  
Blogger Ludo said...

aaaargggh, afrikaans getrommel! Wereldwinkel! giro 555!
haha geweldig!

jouw compilatie zou voor mij veel onbekend werk hebben bevat. (zoals het hoort)

ik vind deze cirkels leuk om iets totaal anders te horen (en natuurlijk om zelf wat samen te stellen)

9:59 p.m.  

Een reactie posten

<< Home