dinsdag, juli 12, 2005

De Week (van 12-07-05)

*Martha Wainwright - Martha Wainwright
Trof 'm zowaar in de bieb aan. Hulde. Moeder zegt: wie is die stoere vrouw? Jep, ballen heeft ze en kettingen ook, als je wil.

*Van Dyke Parks - Song Cycle
In een opwelling gekocht. Iemand op het3voor12 forum vergeleek 'm met de nieuwe Sufjan en 3 klikken later had ik 'm gekocht. Dat is het gevaar van internet denk ik.. Maar ik heb geen spijt hoor. Van was zo aandoenlijk in die Smile documentaire, het was al langer tijd dat ik een plaat van hem zou horen. Song Cycle is modular music pur sang. Dat staat gelijk aan "fascinerend en vermoeiend." De plaat klinkt als een kruisbestuiving tussen Smile en oude musicals. Denk aan Mary Poppins, die een klap van de molen heeft gekregen. Of van de draaimolen, want daar komt Sufjan om de hoek kijken. Kermismuziek met een jaren vijftig feel. Fijn. Ik wilde ook nog iets zeggen over hoe je zowel Colleen als Vic Chesnutt (ze werkten samen op diens jongste!) in deze plaat kunt terughoren, maar ik krijg het niet behoorlijk geformuleerd. (en Blogger had al mijn woorden aan elkaar geplakt)

*Razorlight - Up All Night
Hey girl.. Get on the dancefloor!

p.s. Ik word elke week meer paranoia van het "gat" tussen het oranje kopje en de zwarte tekst in deze template. Het lijkt steeds groter te worden. (Dat gat en de ergernis) Misschien tijd voor een andere template..

4 Comments:

Blogger clismo said...

is onlangs een 33 1/3 boekje over verschenen
ik ben er nog in bezig (meestal geen goed teken, want die dunne boekjes heb je zo uit natuurlijk)
in het eerste deel heeft die schrijver het iets teveel over zichzelf en dan dat gezeik - je had het mee moeten maken , jong zijn in 1967/68 - daar werd ik even niet vrolijk van
bovendien moet je natuurlijk wel de muziek erbij draaien en de koptelefoon was kapot (boekje lezen lukt alleen als kinderen op bed liggen = en dan kijkt clisma met enige regelmaat tv - zodat één van ons een kpoptel;efoon op moet - zit je toch nog samen in dezelfde kamer) zo dat door dit blog kom,en? van die gedachtenoprispingen

5:56 p.m.  
Blogger clismo said...

dus

5:56 p.m.  
Blogger Ludo said...

hehe goedzo. mooie beelden daar houden wij van :)

mijn favoriete Van Dyke moment is toen hij naar de premiere van Smile kwam kijken. met die oude gekke Brian Wilson en de kleine Van Dyke die bescheiden opstaat om het applaus in ontvangst te nemen.

8:53 p.m.  
Blogger Ludo said...

dat zeik dus al heel gecomprimeerd hierboven.

dus. :)

8:55 p.m.  

Een reactie posten

<< Home