donderdag, juli 21, 2005

Jandekdag: #0762

Er komt een moment dat er geen woorden meer zijn. Ik weet over Glad To Get Away niks interessants te vertellen. Ik kan droogjes het geluid van de plaat proberen te schetsen. Dat zou me wel lukken. Maar hoeveel verschilt deze plaat van de 2 vorige? Nauwelijks. En waarom lijkt het altijd alsof de Jandek plaat die "nu" opstaat, beter is opgenomen dan de vorige? Ik zou iets moeten en kunnen schrijven over "echo". Echo maakt een comeback, maar gelukkig maar voor even. Ik denk dat de omschrijving van een slechte Jandek-plaat is: een plaat die er niet in slaagt een kleine tien minuten van Jandek-hypnose te genereren. Een paar visioenen van leegte. Eenzaamheid als liefde. Er zijn slechte Jandek-platen, die dat zijn omdat ze niet om aan te horen zijn. Daar hoort deze plaat dus niet bij. Het ligt redelijk gemakkelijk in de oren. Maar dat helpt niet.

Hey mister do you count the shadows that fall before you
Hey mister can you tell me
Is there a knife stuck in your face

2 Comments:

Blogger O. L. Muñoz Cremers said...

Met zoveel albums moet Jandek toch een keer een dubplaat hebben gemaakt? ;) Ja? Nee?

9:49 p.m.  
Blogger Ludo said...

hmm goed punt.

er komen op een gegeven moment nog BASS only platen.. Jandek die op een zwabberbas ramt..
wie weet aldaar...

ik heb me toch een beetje verkeken op de grootte van man's oeuvre.. :D

9:28 a.m.  

Een reactie posten

<< Home