zondag, oktober 09, 2005

Rosicky en een wijnrek

Bijna 10 jaar terug was er een braderie op mijn basisschool. Aan het eind van de dag werd er een veiling gehouden waarbij spullen onder de hamer gingen die door het lokale MKB waren geschonken. Dit ging echter niet op de gangbare wijze. Er was vooraf een bedrag vastgesteld en degene die dat bedrag bood, won. Het is eigenlijk nog wat ingewikkelder, want stel dat het bedrag 9 gulden was, dan hoefde de laatste bieder slechts 1 gulden te betalen, namelijk de 9e gulden. Duidelijk?
Ik stond samen met een vriend ook mee te bieden. Het te veilen object was een wijnrek. Op dat moment ziet mijn vriend dat de envelop waarop het winnende bedrag staat open hangt. "Het is 13" fluistert hij. Aangezien ik degene ben met 'n gulden in mijn hand, bied ik op 13... En win!! Algehele blijdschap natuurlijk, ook al heb ik geen idee wat ik met een wijnrek mot.
Pas jaren later begon ik dit gevalletje van vals spel wat gênant te vinden.
Daar moest ik gisteren aan denken toen Rosicky zijn "pienantie" over moest nemen. Van der Sar had de hoek allang gezien na de 1e aanloop. Wat hij later ook, in bedekte termen, toegaf. Hij stopte de strafschop met gemak. Toch was hij blij als een kind. Als een kind dat een wijnrek wint.

2 Comments:

Blogger O. L. Muñoz Cremers said...

Dat is de enige manier waarop Sar een penalty kan stoppen. Eerst even voordoen welke hoek je hem in gaat schieten. :)

4:26 p.m.  
Blogger Ludo said...

hehe ja..
damn die spamzooi.. ik ga maar 'ns uitzoeken hoe ik zo'n letterfilter erop ken gooien.

ah dat was een stuk simpeler dan ik dacht.. geen html-skills voor nodig.

5:08 p.m.  

Een reactie posten

<< Home