dinsdag, januari 17, 2006

De Week (van 17-01-06)

*Alan Lomax - Texas Folk Songs
Ik zag vorige week een zeer aangename documentaire over Lomax op 3. Interessant figuur met een geweldige kop. Meteen even in de bieb naar Lomax cd's gezocht. Ik vond helaas geen veldopnamen maar wel deze opname van Lomax himself, die wat Texaanse liedjes vertolkt. Deze opname kwam ook al in de documentaire ter sprake. Een oude vriend van Lomax vertelde dat Lomax tijdens deze opnamen precies de juiste hoeveelheid wijn achter de kiezen had. Kan kloppen want Lomax zingt vrolijk en met luide stem cowboydeuntjes. Ze zijn bijna allemaal goed.

*The Constant Gardener
Niet onaardige thriller over een diplomatenechtpaar dat in Afrika verkeerde zaken op het spoor komt. Er is ook nog een piepkleine referentie van een halve seconde aan Breda. Een wasmachine voor degene die dat ook gezien heeft..
Wat ik wel merk is dat ik inmiddels bij films eenzelfde reactie merk als bij muziek, het gros wordt beoordeeld als, oh dat zei ik dus al, niet onaardig.

*The Work of Michel Gondry - I've Been 12 Forever
*Kylie Minogue - Body Language

Medeblogger R. Santiago ruilde wat bonnen in voor een dvd van Spike Jonze uit deze Director's label reeks. Ik had geen bonnen en moest het bij het huren van de Michel Gondry variant laten. Een volgepropte dvd met reclames, kleine filmpjes, een documentaire en als hoofdmoot een stuk of 20 videoclips. Around the World van Daft Punk blijft zijn beste werkje, maar ook Dead Leaves & the Dirty Ground van en voor The White Stripes mag er wezen. Vervolgens keek ik naar Come Into My World van Kylie Minogue en kreeg ineens zin om Fever te downloaden. Dat bleek voor Soulseek een verdraaid obscuur werkje. Dus moest ik voorlopig genoegen nemen met Body Language een plaat zonder die frisse Franse slag. Still Standing mag er naast Slow wel wezen. Wel typisch dat Kylie, volgens mij na Madonna, zich in Secret ook al aan een heel matig stukje rap waagt..