dinsdag, december 27, 2005

De Week (van 27-12-05)

*The Mountain Goats -The Sunset Tree
Joris merkte op dat the Goats, net als Dybdahl een Pale Green nummer hebben. Pale Green Things staat dus op The Sunset Tree, een plaat die ik dit jaar wel beluisterd, maar niet genoeg gewaardeerd heb. The Sunset Tree is een plaat waarop Darnielle diep in zijn tragische jeugd duikt. Ik probeer een opmerking te formuleren die steeds een beetje vreemd uitpakt. Komt erop neer dat ik in Darnielle's plaats voldoening zou voelen uit het feit dat er waarschijnlijk jonge mensen zijn die in dezelfde situatie zitten, troost putten uit zijn muziek.
(Ik vind het gewoon mooie muziek. Dance music, woah!)

*Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Ik heb toch een voordeel aan het fenomeen dvd ontdekt. Met al die extra's kun je nog een tijdje in de film blijven wonen. En ik had 'm al 4 keer gezien, ofzo.
Zou er op zo'n dvd echt geen laagje zijn om de soundtrack kwijt te kunnen? Dat zou gaaf zijn, nu kost de soundtrack in de winkel 21 euro.. En de dvd was 10..!?

*Charlie and the Chocolate Factory
Nou, een zesje dan, voor deze nieuwe versie van Tim Burton. Het helpt waarschijnlijk dat ik die vorige versie met Gene Wilder zag toen ik 8 was. Ik vond het echt spannend met bijvoorbeeld al die enge mannen in regenjassen die Charlie's gouden ticket willen kopen. Een ander erg goed moment in die versie was het feit dat Charlie en zijn opa ook iets "stouts" doen in de fabriek. Iets met zeepbellen geloof ik. Kon ik me goed in vinden/inleven op dat moment. Als Wonka constant zegt don't touch this, dan ga je vanzelf wel een keer in de fout.
(Jaren daarvoor had ik eens een akkefietje met een voetbalbutton waar muziek uitkwam, het Wilhelmus of iets dergelijks. WK '90, moet dat geweest zijn.. De meester had nog zo gezegd niet aankomen. Ik kan het, terwijl de hele klas het lokaal uitloopt, niet laten. Meester roept: WIE DEED DAT? Ik loop stug door en in de gang wordt een meisje heel kwaad op mij. De haat in haar ogen!)
Deze nieuwe versie is grappig als Willy Wonka freakshow. Meer niet.

3 Comments:

Blogger rizzx said...

ik heb The Sunset Tree afgelopen week herontdekt, schitterend spul. Nummer heet Pale Green Things, overigens, terzijde en er weinig toedoend

;)

8:22 p.m.  
Blogger Ludo said...

Heerlijk oeuvre dat van The Mountain Goats. Ik heb een vriend die altijd moeite doet om "erin" te komen.. Wat is nou de beste plaat? Tallahassee.. Hij weer proberen.. En nee, het klikt nooit. Misschien moet ie deze proberen.

I AM GONNA KILL ALL THE JUDGES!

8:26 p.m.  
Blogger rizzx said...

dit is eigenlijk de eerste die bij mij blijft hangen, maar ik moet Tallahassee nog maar eens proberen

AND GET YOUR FOOT OFF THE BRAKE, FOR CHRIST'S SAKE!

8:30 a.m.  

Een reactie posten

<< Home