dinsdag, december 21, 2004

De Week (van 21-12-04)

*Joris Voorn - Future History
Kon me vaag iets herinneren van een positieve recensie in de OOR, dus ik nam hem mee van de bieb. Ik wist dat het dance was, maar het genre was me ontgaan. Niet dat ik dat nu weet, ik weet niks van dance, het zal wel techno zijn denk ik. Aan de package valt op hoe groot er Sino opstaat, bovendien mag Sino zelfs mensen in het boekje bedanken. Sino zal wel een toonaangevend en invloedrijk label zijn denk ik dan. De plaat stelt me zowel melodisch als ritmisch teleur. De speelduur is ook teveel van het goede. Ritmisch hoor ik geen interessante nieuwe geluiden, melodisch is het een steriel geheel van min of meer warme synths. Het is de warmte van een plastic kerstboom.

*Damien Rice - Live (zoals uitgezonden door de BBC)
Verdomme, Rice's 0 zal toch niet uit 2003 stammen he? Die verdiende echt een plekje in de eindlijst. Echt lopen klungelen toen. Ok, de plaat was wat langdradig maar er staat veel moois op. Live is Damien een solo-Frame. Zelfde niet helemaal geslaagde rockuitbarstingen, maar ook handenvol mooie nummers. Degene die de show steelt is natuurlijk Lisa Hannigan, het type zangeres dat thee op het podium drinkt en een sjaal draagt als het even kan. (Niet tijdens deze show, het is maar een gokje) Ze is zeer mooi en ze zingt nog mooier. Afwisselend als een weemoedige engel en dan weer als een ware operazangeres. Jammer dat Eskimo niet super uit de verf komt, omdat Rice zijn stem halverwege een beetje aan gort schreeuwt in een van de eerdere rockerrupties.

*Amute - A Hundred Dry Trees
*The Organ - Grab The Gun
*Toog - Lou Etendue
Namen die in de jaarlijsten van andere bloggers opduiken. Zowel Amute als Toog pakken me aan het slot van hun album pas. The Organ.. Nou ja ik en Joy Division dat wordt voorlopig nog even niks.

*Vashti Bunyan - Just Another Diamond Day
Lieve folk. De stem van deze zangeres is een beetje te braaf.

*Thomas Dybdahl - That Great October Sound
Verdient nogmaals een shout-out!

2 Comments:

Blogger Ludo said...

Hmm extra witregel na De Week wil niet verdwijnen.

9:06 p.m.  
Blogger Ludo said...

Toch wel.

2:38 p.m.  

Een reactie posten

<< Home