dinsdag, maart 01, 2005

De Week (van 01-03-05)

*Mercury Rev - The Secret Migration
Een paar weken terug al besproken. Nu opnieuw, maar dan de cd versie. Ik blijf met deze plaat worstelen. De plaat is niet slecht en niet super. Gewoon (redelijk) goed. Vreselijk frustrerend. Op een schaal van 1 tot 3 sterren scoren alle nummers 2 sterren. Oh toch nog 2 uitzonderingen: My Love en het prachtige Moving On, die verdienen er 3. Mercury Rev is sowieso een geweldige introotjesband en Moving On bestaat enkel uit intro. Een andere frustratie is het feit dat nummers zoals Lorelei hele mooie en hele lelijke momenten kennen. Wel een nieuwe mooiste zin ontdekt, wederom uit My Love: I've struggled with an old angel all night long.

*Beach Boys - Smile
De documentaire herbekeken en weer wat bootlegs opgeduikeld. Eigenlijk ben ik al te erg gewend aan de volgorde van de 2004 versie. Wat me nu inviel tijdens het bekijken van de docu was de vraag: Waarom moest Brian zonodig ook nog op tournee. Ik weet het antwoord best. Maar het is toch pijnlijk. De plaat afmaken was waarschijnlijk al een worsteling voor de man, maar vooral live-optreden, ik vraag me echt of hij dat uit zichzelf zou doen. Hij verdient het applaus natuurlijk wel, ik hoop maar dat hij ervan geniet.

*The Frames - Burn The Maps
Vorige week vergeten te noemen. Dat zegt alles. De plaat mist kwaliteit. Slechts her en der iets aanstekelijks. Het was een teken aan de wand dat de glans die ik eerst zag op For The Birds ook al vrij snel verdween.Het sfeervolle Ship Caught in the Bay is het hoogtepunt. (Weer eens wat anders dan die vermoeiende dynamiekspelletjes)

*The Beatles - Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band
Niet alleen deze maar ook stukken van het befaamde witte album. Al heel wat beter dan de meuk die ik vorige week van ze hoorde. Maar onder de indruk ben ik nog niet. Getting Better heeft wel iets.

*FreeZ - Seasons
Voor iedereen die sfeervolle kwaliteits-drum & bass will horen. Invloeden reiken van Idm en Ambient tot Jazz en Klassiek, met een grote K.. Zeer de moeite waard en in zijn geheel gratis te downloaden via: www.electronicscene.com/freez

2 Comments:

Blogger Koen said...

'k vind Rubber Soul toch wel een leuk plaatje.
En doe mij van Sgt Pepper's maar "Lovely Rita".

Maar goed, volgende week Revolver en Strawberry Fields?

2:00 p.m.  
Blogger Ludo said...

zit er dik in..

Revolver zeker.
wie weet ook Magical Mystery Tour.

10:21 p.m.  

Een reactie posten

<< Home