dinsdag, januari 18, 2005

De Week (van 18-01-05)

*Madlib - Shades Of Blue: Madlib Invades Blue Note
Niet onaardig mixplaatje. Leukste momenten zijn als de tracks klinken als kale Madvillain beats. (Zonder vocalen bedoel ik) MF Doom heeft ook nog een gastrolletje van een enkele tientallen seconden waarin hij aangeeft niks te maken te hebben met Madlib. Het eigen nummer van Yesterday's New Quintet valt wel tegen.

*M.I.A. & Diplo - Piracy Funds Terrorism
Via Stereo, zie het linklijstje. Ik luister zelden mixcd's en nu dus ineens 2. Deze is wel geinig, maar niet zo dope en gestoord als ik had verwacht. Massa's tracks bij elkaar geluld door de vrouwelijke Dizzee Rascal. Is your dad a dealer? Cause you're dope to me!

*Savath & Savalas - Folk Songs For Trains, Trees And Honey
Kort en vrij krachtig. Aangenaam, blablabla. Fijn luistervoer gewoon.

*W/trem - D/Tremens
Ik sprak al over W/trem in het stuk over Keshco. Zeer aangename Britse pop. Britser dan Brits, maar doet de stem van zanger Dominic nu aan Jens Lekman denken, of is het toch iemand anders? Onmiddelijk vertrouwd, dat is zeker.